Madrass med PCM teknologi

Jag har ju alltid frusit så mycket under natten när det är vinter och det är kallt ute. Det är inte särskilt kallt i lägenheten för jag har elementen på under natten men ändå så fryser jag. Jag har sovit med kläder och jag har köpt ett tjockare täcke med den hjälper inte.

Inte visste jag att lösningen var att köpa en ny madrass. Jag har köpt en madrass med PCM teknologi (Läs om PCM teknologi), det är ett speciellt material utvecklat av NASA för att hålla en jämn temperatur. Madrassen absorberar värmen som man utsöndrar så att man håller en jämn temperatur under natten.

Man håller sig alltså varm på vinter och på sommaren så kanske man kommer hålla sig sval. Det vore ju också väldigt bra eftersom jag har en tendens att svettas på sommaren.

Men en sak är säker och det är att en bäddmadrass med PCM teknologi kommer hålla dig varm på natten under vintern för det är något som jag själv har upplevt och jag är verkligen glad över att jag köpte denna madrass.

Jag kan rekommendera alla som fryser på natten att köpa en bäddmadrass med PCM teknologi.