Sjuk :(

Jag är sjuk och tycker synd om mig själv idag. Det är inte så lätt att vara sjuk när man är ensam. Det är mycket trevligare om man har någon som passar upp en och går och handlar och lagar mat. Det är inte så roligt att gå ut och handla när man snorar och har feber. Jag har tur som har mat hemma så det räcker för då slipper jag gå ut idag i alla fall även om jag gärna skulle vilja ha lite glass just nu. Frågan är om man orkar sig ut och köpa lite glass trots allt. Äta glass och kolla på film är ju det enda roliga man kan göra när man är sjuk.

Man ska vara glad att man får vara ledig från jobbet i alla fall, det är inte ofta man är det. Har haft det ganska jobbigt på jobbet de senaste veckorna. Det kanske är därför man har blivit sjuk, kroppen säger ifrån och utvecklar en sjukdom kanske. Stressen påverkar säkert immunförsvaret så att man lättare blir sjuk om man pressar sig för hårt. Ska passa på att vila ut nu och inte oroa mig för allt som måste göras, jag kan inte göra något åt det nu i alla fall när jag är så himla sjuk.